CONSTRUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO DEL PROFESOR DE CIENCIAS EN EL MARCO DE LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA II DE LA UNIVERSIDAD SURCOLOMBIANA, UN ESTUDIO DE CASO: JULIETA
Álvarez, J. y Jurgenson, G. (2003). Cómo hacer investigación cualitativa, fundamentos y metodología. México D.F: Paidos Educador.
Amórtegui, E. (2011). Concepciones sobre prácticas de campo y su relación con el conocimiento profesional del profesor, de futuros docentes de Biología de la Universidad Pedagógica Nacional (tesis de maestría). Universidad Pedagógica Nacional, Departamento de Posgrados, Bogotá.
García, E. (2006). La integración de la teoría con la práctica en la formación inicial del profesorado. Alambique, Didáctica de las Ciencias Experimentales, 47. pp 65-73.
Martínez, C. A. & Valbuena, E. (2013a). El conocimiento profesional de los profesores de ciencias sobre el conocimiento escolar: resultados de investigación. Libros de los énfasis del Doctorado Interinstitucional en Educación. Bogotá: Universidad Distrital Francisco José de Caldas.
Martínez, C. A. & Valbuena, E. (2013 b). Conocimiento profesional del profesor de ciencias de primaria y conocimiento escolar. Libros de los énfasis del Doctorado Interinstitucional en Educación N°8. Serie grupos, Bogotá: Universidad Distrital Francisco José de Caldas.
Pinto, M. y Gálvez, C. (1996). Análisis documental de contenido. Procesamiento de información. Madrid: Editorial Sintesis.
Pozo, J. Y Gómez, M. (1998). Aprender y enseñar Ciencia. Del conocimiento cotidiano al conocimiento científico. Ediciones Morata, Madrid - España.
Tardif, M. (2004). Los saberes del docente y su desarrollo profesional. Traducción de Pablo Manzano. Madrid: Narcea.
Valbuena, E. (2007). El Conocimiento Didáctico del Contenido Biológico. Estudio de las concepciones disciplinares y didácticas de futuros docentes de la Universidad Pedagógica Nacional (Colombia) (Tesis de Doctorado). Universidad Complutense de Madrid, Madrid.
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
Visitas
Downloads
License
Copyright (c) 2017 TED: Tecné, Episteme y Didaxis
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles must be original and unpublished. The submission of an article for publication implies that the author has given his/her consent for the article to be reproduced at any time and in any form which the Tecné, Episteme y Didaxis: TED journal deems appropriate. Articles are the sole responsibility of the authors and are not necessarily representative of the view of the journal, nor of the editor of the journal. The reception of an article will not imply any commitment of the Tecné, Episteme y Didaxis: TED journal for its publication. However, if accepted, the authors will transfer their patrimonial rights to the Universidad Pedagógica Nacional for the pertinent purposes of reproduction, edition, distribution, exhibition and communication in Colombia and outside of this country by printed, electronic, CD ROM, Internet or any other means known or to be known. Legal matters which may arise following the release of materials in the journal are the complete responsibility of the authors. Any article of this journal can be used and quoted as long as it is properly referenced.