DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LAS ÁREAS DE TECNOLOGÍA Y MATEMÁTICAS A TRAVÉS DE MARCOS CONCEPTUALES

  • Autores Varios
Publicado
2002-07-14

This paper summarizes an educational innovation developed with sixth grade students
in mathematics and technology education. It uses a shell to produce hypertexts together
with a knowledge representation schema.
When this instructional strategy is introduced, classrooms can be changed to intellectual
production spaces. The teacher role is focused on monitoring student earning
processes, environmental support, and advice on conceptual, methodological and
technical tasks. Students are very oriented to build knowledge representations which
summit for validation, first of a/l to their partners, next to their teachers, and finally to
their academic community
Designing hypertexts based on a frame system consistently help the students to
improve cognitive, metacognitive, colaborative and motor skills. This way of designing
computer supported education environments, which uses know/edge representation
schemas consistent with scientific domains, is a constructivistic approach positively
related to meaningful learning

APA

Varios, A. (2002). DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LAS ÁREAS DE TECNOLOGÍA Y MATEMÁTICAS A TRAVÉS DE MARCOS CONCEPTUALES. Tecné, Episteme y Didaxis: TED, (12). https://doi.org/10.17227/ted.num12-5967

ACM

[1]
Varios, A. 2002. DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LAS ÁREAS DE TECNOLOGÍA Y MATEMÁTICAS A TRAVÉS DE MARCOS CONCEPTUALES. Tecné, Episteme y Didaxis: TED. 12 (jul. 2002). DOI:https://doi.org/10.17227/ted.num12-5967.

ACS

(1)
Varios, A. DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LAS ÁREAS DE TECNOLOGÍA Y MATEMÁTICAS A TRAVÉS DE MARCOS CONCEPTUALES. Tecné. Episteme. Didaxis: TED 2002.

ABNT

VARIOS, A. DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LAS ÁREAS DE TECNOLOGÍA Y MATEMÁTICAS A TRAVÉS DE MARCOS CONCEPTUALES. Tecné, Episteme y Didaxis: TED, [S. l.], n. 12, 2002. DOI: 10.17227/ted.num12-5967. Disponível em: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5967. Acesso em: 28 nov. 2021.

Chicago

Varios, Autores. 2002. «DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LAS ÁREAS DE TECNOLOGÍA Y MATEMÁTICAS A TRAVÉS DE MARCOS CONCEPTUALES». Tecné, Episteme y Didaxis: TED, n.º 12 (julio). https://doi.org/10.17227/ted.num12-5967.

Harvard

Varios, A. (2002) «DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LAS ÁREAS DE TECNOLOGÍA Y MATEMÁTICAS A TRAVÉS DE MARCOS CONCEPTUALES», Tecné, Episteme y Didaxis: TED, 0(12). doi: 10.17227/ted.num12-5967.

IEEE

[1]
A. Varios, «DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LAS ÁREAS DE TECNOLOGÍA Y MATEMÁTICAS A TRAVÉS DE MARCOS CONCEPTUALES», Tecné. Episteme. Didaxis: TED, n.º 12, jul. 2002.

MLA

Varios, A. «DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LAS ÁREAS DE TECNOLOGÍA Y MATEMÁTICAS A TRAVÉS DE MARCOS CONCEPTUALES». Tecné, Episteme y Didaxis: TED, n.º 12, julio de 2002, doi:10.17227/ted.num12-5967.

Turabian

Varios, Autores. «DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LAS ÁREAS DE TECNOLOGÍA Y MATEMÁTICAS A TRAVÉS DE MARCOS CONCEPTUALES». Tecné, Episteme y Didaxis: TED0, no. 12 (julio 14, 2002). Accedido noviembre 28, 2021. https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5967.

Vancouver

1.
Varios A. DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LAS ÁREAS DE TECNOLOGÍA Y MATEMÁTICAS A TRAVÉS DE MARCOS CONCEPTUALES. Tecné. Episteme. Didaxis: TED [Internet]. 14 de julio de 2002 [citado 28 de noviembre de 2021];0(12). Disponible en: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5967

Descargar cita

Citaciones

Crossref Cited-by logo
0

Métricas PlumX

Visitas

281

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.