EXPERIMENTOS CUALITATIVOS. UNA FORMA DE ABORDAR EL ELECTROMAGNETISMO

  • Luis Miguel Beltrán Sierra
  • José González Flórez
Publicado
2002-07-14

ln this work a different way to approach the electricity and magnetism course for first
level university students is discussed, specially within programs for teachers education.
It suggests two aspects: a historical-epistemological review of Faraday’s work and the
realization of a series of experiments which will allow students to grasp a more
meaningful development of electricity and magnetism. We hope this two aspects will be
worked in the classroom as “problematical situations”(Garret 1988, Pozo 1994) to allow
students to be involved in problems solutions and get closer to “scientific work” and
particularly to the physicists “doings” (Flórez, 1994).

Palabras clave: Historia, epistemología, Faraday, situaciones problema, experimentos. (es)

APA

Beltrán Sierra, L. M. y González Flórez, J. (2002). EXPERIMENTOS CUALITATIVOS. UNA FORMA DE ABORDAR EL ELECTROMAGNETISMO. Tecné, Episteme y Didaxis: TED, (12). https://doi.org/10.17227/ted.num12-5969

ACM

[1]
Beltrán Sierra, L.M. y González Flórez, J. 2002. EXPERIMENTOS CUALITATIVOS. UNA FORMA DE ABORDAR EL ELECTROMAGNETISMO. Tecné, Episteme y Didaxis: TED. 12 (jul. 2002). DOI:https://doi.org/10.17227/ted.num12-5969.

ACS

(1)
Beltrán Sierra, L. M.; González Flórez, J. EXPERIMENTOS CUALITATIVOS. UNA FORMA DE ABORDAR EL ELECTROMAGNETISMO. Tecné. Episteme. Didaxis: TED 2002.

ABNT

BELTRÁN SIERRA, L. M.; GONZÁLEZ FLÓREZ, J. EXPERIMENTOS CUALITATIVOS. UNA FORMA DE ABORDAR EL ELECTROMAGNETISMO. Tecné, Episteme y Didaxis: TED, [S. l.], n. 12, 2002. DOI: 10.17227/ted.num12-5969. Disponível em: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5969. Acesso em: 23 abr. 2024.

Chicago

Beltrán Sierra, Luis Miguel, y José González Flórez. 2002. «EXPERIMENTOS CUALITATIVOS. UNA FORMA DE ABORDAR EL ELECTROMAGNETISMO». Tecné, Episteme y Didaxis: TED, n.º 12 (julio). https://doi.org/10.17227/ted.num12-5969.

Harvard

Beltrán Sierra, L. M. y González Flórez, J. (2002) «EXPERIMENTOS CUALITATIVOS. UNA FORMA DE ABORDAR EL ELECTROMAGNETISMO», Tecné, Episteme y Didaxis: TED, (12). doi: 10.17227/ted.num12-5969.

IEEE

[1]
L. M. Beltrán Sierra y J. González Flórez, «EXPERIMENTOS CUALITATIVOS. UNA FORMA DE ABORDAR EL ELECTROMAGNETISMO», Tecné. Episteme. Didaxis: TED, n.º 12, jul. 2002.

MLA

Beltrán Sierra, L. M., y J. González Flórez. «EXPERIMENTOS CUALITATIVOS. UNA FORMA DE ABORDAR EL ELECTROMAGNETISMO». Tecné, Episteme y Didaxis: TED, n.º 12, julio de 2002, doi:10.17227/ted.num12-5969.

Turabian

Beltrán Sierra, Luis Miguel, y José González Flórez. «EXPERIMENTOS CUALITATIVOS. UNA FORMA DE ABORDAR EL ELECTROMAGNETISMO». Tecné, Episteme y Didaxis: TED, no. 12 (julio 14, 2002). Accedido abril 23, 2024. https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5969.

Vancouver

1.
Beltrán Sierra LM, González Flórez J. EXPERIMENTOS CUALITATIVOS. UNA FORMA DE ABORDAR EL ELECTROMAGNETISMO. Tecné. Episteme. Didaxis: TED [Internet]. 14 de julio de 2002 [citado 23 de abril de 2024];(12). Disponible en: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5969

Descargar cita

Citaciones

Crossref Cited-by logo
0

Métricas PlumX

Visitas

751

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.