LAS ANTOCIANIDINAS COMO INDICADORES: UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE ALREDEDOR DEL PROCESO DE NEUTRALIZACIÓN

  • Rafael Humberto Ramírez Gil
  • Luis Orlando Correa Monterrosa
Publicado
2000-01-11

A man is in the center of an ecosystem, everything that rounds him is potentially use
full. Man uses plants as a natural resource for survival as well as for learning of
scientific concepts, among others. ln the current work antocianidines present in summer
flowers (Bouganviliea Glabra) and egg plant peels (Solanum Melongena) were used as
pH indicators for strong acid-strong base neutralization reactions, replacing bromotimol.
As an alternative for the work, students were involved in an active and participating
process for solving problems through research based on F Coit Butler’s model, David
Ausubel’s fundamental principle on educational psychology and research activities.
The methodology used includes performing a pre-test to determine the students’
knowledge level, followed by four learning activities that Iead to the solution, through
research, of a real life problem, the concept normality concept, the plants active
principles isolation such as the antocianidines, ant the neutralization concept.

APA

Ramírez Gil, R. H., & Correa Monterrosa, L. O. (2000). LAS ANTOCIANIDINAS COMO INDICADORES: UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE ALREDEDOR DEL PROCESO DE NEUTRALIZACIÓN. Tecné, Episteme y Didaxis: TED, (7). https://doi.org/10.17227/ted.num7-5658

ACM

[1]
Ramírez Gil, R.H. y Correa Monterrosa, L.O. 2000. LAS ANTOCIANIDINAS COMO INDICADORES: UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE ALREDEDOR DEL PROCESO DE NEUTRALIZACIÓN. Tecné, Episteme y Didaxis: TED. 7 (ene. 2000). DOI:https://doi.org/10.17227/ted.num7-5658.

ACS

(1)
Ramírez Gil, R. H.; Correa Monterrosa, L. O. LAS ANTOCIANIDINAS COMO INDICADORES: UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE ALREDEDOR DEL PROCESO DE NEUTRALIZACIÓN. Tecné. Episteme. Didaxis: TED 2000.

ABNT

RAMÍREZ GIL, R. H.; CORREA MONTERROSA, L. O. LAS ANTOCIANIDINAS COMO INDICADORES: UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE ALREDEDOR DEL PROCESO DE NEUTRALIZACIÓN. Tecné, Episteme y Didaxis: TED, [S. l.], n. 7, 2000. DOI: 10.17227/ted.num7-5658. Disponível em: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5658. Acesso em: 22 oct. 2021.

Chicago

Ramírez Gil, Rafael Humberto, y Luis Orlando Correa Monterrosa. 2000. «LAS ANTOCIANIDINAS COMO INDICADORES: UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE ALREDEDOR DEL PROCESO DE NEUTRALIZACIÓN». Tecné, Episteme y Didaxis: TED, n.º 7 (enero). https://doi.org/10.17227/ted.num7-5658.

Harvard

Ramírez Gil, R. H. y Correa Monterrosa, L. O. (2000) «LAS ANTOCIANIDINAS COMO INDICADORES: UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE ALREDEDOR DEL PROCESO DE NEUTRALIZACIÓN», Tecné, Episteme y Didaxis: TED, 0(7). doi: 10.17227/ted.num7-5658.

IEEE

[1]
R. H. Ramírez Gil y L. O. Correa Monterrosa, «LAS ANTOCIANIDINAS COMO INDICADORES: UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE ALREDEDOR DEL PROCESO DE NEUTRALIZACIÓN», Tecné. Episteme. Didaxis: TED, n.º 7, ene. 2000.

MLA

Ramírez Gil, R. H., y L. O. Correa Monterrosa. «LAS ANTOCIANIDINAS COMO INDICADORES: UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE ALREDEDOR DEL PROCESO DE NEUTRALIZACIÓN». Tecné, Episteme y Didaxis: TED, n.º 7, enero de 2000, doi:10.17227/ted.num7-5658.

Turabian

Ramírez Gil, Rafael Humberto, y Luis Orlando Correa Monterrosa. «LAS ANTOCIANIDINAS COMO INDICADORES: UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE ALREDEDOR DEL PROCESO DE NEUTRALIZACIÓN». Tecné, Episteme y Didaxis: TED0, no. 7 (enero 11, 2000). Accedido octubre 22, 2021. https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5658.

Vancouver

1.
Ramírez Gil RH, Correa Monterrosa LO. LAS ANTOCIANIDINAS COMO INDICADORES: UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE ALREDEDOR DEL PROCESO DE NEUTRALIZACIÓN. Tecné. Episteme. Didaxis: TED [Internet]. 11 de enero de 2000 [citado 22 de octubre de 2021];0(7). Disponible en: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5658

Descargar cita

Citaciones

Crossref Cited-by logo
0

Métricas PlumX

Visitas

781

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.