ESTUDIO EXPLORATORIO DE LAS INTERACCIONES MENTALES DE LOS ESTUDIANTES DE SEXTO GRADO SOBRE EL ENTENDIMIENTO CONCEPTUAL DE MULTIPLICACIÓN1

  • Roberto Figueroa Molina
  • Carlos Utria Echeverría
  • Rafael Colpas Castillo
  • Antonio Araújo Pereira
Publicado
2004-05-11

Resumen (es)

This work constitutes a descriptive case análisis intended to explore how
students of mathematical sixth grade build and internalize the concept of
multiplication from their beginanig in the formal education. It olso reviews
the process they apply to elaborate their real multiplication concept.

Palabras clave: mental interactions, exploratory study, multiplication, interview, conceptualization. (es)
La descarga de datos todavía no está disponible.
Figueroa Molina, R., Utria Echeverría, C., Colpas Castillo, R., & Araújo Pereira, A. (2004). ESTUDIO EXPLORATORIO DE LAS INTERACCIONES MENTALES DE LOS ESTUDIANTES DE SEXTO GRADO SOBRE EL ENTENDIMIENTO CONCEPTUAL DE MULTIPLICACIÓN1. Tecné Episteme Y Didaxis: TED, (15). https://doi.org/10.17227/ted.num15-5560