LA GRANJA INTEGRAL AUTOSUFICIENTE: ESTRATEGIA EDUCATIVA DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL SECTOR RURAL

  • Daniel Herrera Acosta
Publicado
1998-07-01
This paper s a reflection about the advantages of a farm as educational resource. Also, it presents the idea of the farm as a base of the human development for the Colombian farmer The Universidad Pedagógica Nacional plays an important role in order to seek that the farm could be used as a laboratory where the child finds enough tools to improve his life conditions, The farm has the property of joining people in order to rise some social values as solidarity, good communication, tolerance, respect, etc. which are the fundamentals of social development. Besides, the farm Iets farmers recognize the level of resources that they have, and doing a good use of them thinking about the future. Finally it is important to say that the farm will help the child to identify the different changes of energy and how important are those process for keeping his own resources
Palabras clave: Desarrollo sostenible, granja autosuficiente, desarrollo humano, estrategia educativa (es)

APA

Herrera Acosta, D. (1998). LA GRANJA INTEGRAL AUTOSUFICIENTE: ESTRATEGIA EDUCATIVA DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL SECTOR RURAL. Tecné, Episteme y Didaxis: TED, (4). https://doi.org/10.17227/ted.num4-5692

ACM

[1]
Herrera Acosta, D. 1998. LA GRANJA INTEGRAL AUTOSUFICIENTE: ESTRATEGIA EDUCATIVA DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL SECTOR RURAL. Tecné, Episteme y Didaxis: TED. 4 (jul. 1998). DOI:https://doi.org/10.17227/ted.num4-5692.

ACS

(1)
Herrera Acosta, D. LA GRANJA INTEGRAL AUTOSUFICIENTE: ESTRATEGIA EDUCATIVA DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL SECTOR RURAL. Tecné. Episteme. Didaxis: TED 1998.

ABNT

HERRERA ACOSTA, D. LA GRANJA INTEGRAL AUTOSUFICIENTE: ESTRATEGIA EDUCATIVA DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL SECTOR RURAL. Tecné, Episteme y Didaxis: TED, [S. l.], n. 4, 1998. DOI: 10.17227/ted.num4-5692. Disponível em: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5692. Acesso em: 28 mar. 2024.

Chicago

Herrera Acosta, Daniel. 1998. «LA GRANJA INTEGRAL AUTOSUFICIENTE: ESTRATEGIA EDUCATIVA DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL SECTOR RURAL». Tecné, Episteme y Didaxis: TED, n.º 4 (julio). https://doi.org/10.17227/ted.num4-5692.

Harvard

Herrera Acosta, D. (1998) «LA GRANJA INTEGRAL AUTOSUFICIENTE: ESTRATEGIA EDUCATIVA DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL SECTOR RURAL», Tecné, Episteme y Didaxis: TED, (4). doi: 10.17227/ted.num4-5692.

IEEE

[1]
D. Herrera Acosta, «LA GRANJA INTEGRAL AUTOSUFICIENTE: ESTRATEGIA EDUCATIVA DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL SECTOR RURAL», Tecné. Episteme. Didaxis: TED, n.º 4, jul. 1998.

MLA

Herrera Acosta, D. «LA GRANJA INTEGRAL AUTOSUFICIENTE: ESTRATEGIA EDUCATIVA DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL SECTOR RURAL». Tecné, Episteme y Didaxis: TED, n.º 4, julio de 1998, doi:10.17227/ted.num4-5692.

Turabian

Herrera Acosta, Daniel. «LA GRANJA INTEGRAL AUTOSUFICIENTE: ESTRATEGIA EDUCATIVA DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL SECTOR RURAL». Tecné, Episteme y Didaxis: TED, no. 4 (julio 1, 1998). Accedido marzo 28, 2024. https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5692.

Vancouver

1.
Herrera Acosta D. LA GRANJA INTEGRAL AUTOSUFICIENTE: ESTRATEGIA EDUCATIVA DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN EL SECTOR RURAL. Tecné. Episteme. Didaxis: TED [Internet]. 1 de julio de 1998 [citado 28 de marzo de 2024];(4). Disponible en: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5692

Descargar cita

Citaciones

Crossref Cited-by logo
0

Métricas PlumX

Visitas

1416

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.